torsdag 11 oktober 2012

Den 11:e Oktober

Åååh, jag har massor att berätta (men utan bilder... är alldeles för trött för att fixa det nu)!

Dagen började tidigt, blev hämtad tjugo i åtta och åkte ner till dykcentret och förberedde för dagens utflykt, Giftun Island. Giftun är en ö med en lång fin strand och fina koraller nära så man kan snorkla direkt från stranden. En timme ut, två timmar där, lunch, en halv timme till nästa stopp, en timme där sen hem.
Har lite undervattensbilder som kommer senare. Vi såg ganska mycket coolt, ormar, stonefish, Nemos, Dorisar, scorpionfish.
Tillbaka på centret så åkte gästerna hem med bussar, och vi sköljde cyklop och snorklar och plocka in allt på sin rätta plats igen.
Vid 18.00 åkte staffbussen till stan igen och vi åkte direkt och käka. På en svensk restaurang faktiskt!
Vi var sju stycken och alla fick in sin mat utom jag, men jag tänkte bara att dom inte hann med att göra allas samtidigt, men efter ett tag visade det sig att jag var bortglömd, vilket slutade med att de bjöd på min middag, betalade bara för två color, vilket blev 10 pund, billigt och bra!

Sen gick jag och Matilda och fixade egyptiska sim-kort, också billigt, och sen gick vi till lägenheten för att städa. Och det behövdes verkligen.
Några steg in i lägenheten och fötterna var svarta. Man kände att golvet var täckt att ett fett och smutslager... Precis som typ allt annat.
Lägenheten kändes inte så hemtrevlig först, och jag såg en kackerlacka..... REALLY?! Ja. Blä.
Och jag kände mig längre hemifrån än nånsin. Men sen kom jag och Matilda igång med Städandet och skrubbandet och efteråt kändes det faktiskt bättre. Jag flyttar in där på måndag!
Måst erkänna att det var ganska skönt att komma hem till ett hotell idag, jag är helt slut!
Ska titta på / somna till en film eller några avsnitt av... något innan jag somnar.

blubb
Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar