söndag 7 oktober 2012

Den 7:e Oktober

Imorgon. Imorgon drar jag iväg på mitt livs största äventyr hittills.
Imorgon ska jag flyga helt själv, i sex timmar. Jag ska gå genom alla kontroller, hitta vart jag ska, prata med egyptierna, vara förvirrad, ta mig till hotellet, checka in, äta middag, helt själv.
Uuuuuhuhuhuh, vet inte riktigt hur jag känner för just den delen... Men redan på tisdag börjar jag jobba. Ska bli inskolad och gå kurs, träffa kollegor.
Och på onsdag kommer min "sambo" Matilda. Vi två ska dela på 120 kvm lägenhet. Den ligger i samma hus där många andra kollegor från Colona bor, så vi har när till varandra. Och den ligger centralt så vi har nära till allt det roliga. 

Och ni kanske vill veta mer om var jag faktiskt ska jobba? Jag ska jobba hos Colona Divers.
Kolla deras hemsida www.colona.com . Där kan ni läsa om stället, och titta på fina bilder. 

Nu ska jag kontrollera min packning igen, och se att jag fått med allt. Väskans er alldeles för tom ut för att det ska kunna vara allt jag behöver...
Ja jag är lite nervig!
Sju månader... Men det kommer vara paradiset. Åh, blandade känslor alltså!




Det här är från Egypten i somras. Då hade jag öroninflammation, så det blev inte mycket dykning.




blubb
Rebecca


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar